Blog Layout

תקשורים, סיפורים ושירים

אגדה על מלך, מלכה וסדנלריה רחוקה - איך עושים שינוי?

היה היו מלך ומלכה, המלך היה קצת עצבני וחסר סבלנות והמלכה תמיד ניסתה לשמור על שקט ואיזון, עד אשר הפכה לפה שני לו. יום אחד הגיע לארמון חבר ותיק, אשר הביא אתו מטיוליו בארצות רחוקות מתנות רבות, בגדי שש וזהב, ולמלכה הביא בושם מיוחד אשר אפשר לה להבחין במצב רוחו של בעלה עוד אפילו לפני שהוא ידע, וכך היא כל הזמן התאימה עצמה אליו, עד אשר כבר לא ידעה מה היא באמת מרגישה, האם היא עושה רצונו או רצונה.

ביום שנגמר הבושם המלכה פחדה מאוד. מה תעשה בלי הבושם אשר נתן לה את היכולת להמשיך מיום ליום את חייה בשקט עם המלך העצבני? חשבה וחשבה ולא מצאה תשובה. הלכה להתייעץ עם כל החכמים בסתר כדי שאך אחד לא ידע שהמלך בעצם מתנהג כפי שהוא, משום שהיא בלעה כל אפשרות של התפרצויות עצבנותו. חיפשה תשובה ימים רבים עד שיום אחד הגיעה לבקתה באמצע יער עבות מלא עצים, בה ישב סנדלר קטן ישיש, אשר בכל נעל דפק מסמרים חיש חיש ושר לו כך:

כל מסמר אוציא מהר, שהרגל לא תצטער 

על כך שהנעל התפרקה וכבר אין לה הגנה,

במקום מסמרים ישנים אדפוק חדשים,

בתוספת גם אדביק כאן דבק מיוחד עשוי קמח לבן ומים, 

לרפד את הרגליים ברפידה נוחה, כדי שהמסע יהיה קל כמו נוצה.

סיפרה המלכה לסנדלר הישיש את הבעיה. חשב וחשב ואמר לה כך: "את למלך כמו נעל לרגל, רכה, נמתחת, משתנה כל הזמן לפי הצעד שהוא עושה. רכה את מדי כמו נעל שמכין סנדלר אשר אינו חושב על בריאות הנועל אותה. משום שאם הנעל רכה מדי נוטה היא לכל כיוון שהרגל נוטה, ולאט לאט נטיות הרגל יוצרות עיוות והנועל אינו מרגיש שרגליו עקומות ואינן בריאות".

"ואיך פותרים בעיה כזו? נועלים מדרס. לכן זקוקה את לגרום למלך להבין שכעת הנעל בה הוא דורך שונה במקצת, אך עדיין דומה מאוד לזאת שהייתה. ייקח לו קצת זמן להתרגל אך בסופו של דבר יודה הוא לך. כי כל הרגל חדש כואב ולוקח זמן עד שהוא הופך לחלק מאתנו, אך כפי שהרגל מתרגלת לנעל, גם האדם מתרגל להרגל." 

"חזרי הביתה אל ביתך, אל המלך אהובך, היי דומה מאוד למה שהיית עד כה, אך אם תרגישי שהוא עומד להתפרץ, את זה ודאי את כבר מזהה, אמרי לו : "אני יודעת שאתה עצבני ומרוגז ובוודאי תרצה לנהוג עכשיו כך וכך", והוא פתאום ישים לב לטעותו ויגיד : "אני, מה פתאום? אני איני כזה." ואז אמרי לו: "אם אינך כזה אז יופי כי אני חשבתי עד עתה שכזה הרי אתה. אם זה כך אני שמחה, בוא נשתה קפה ליד המזרקה."

חזרה המלכה לארמונה ועשתה כפי שיעץ לה הסנדלר ומאותו היום המלך השתנה, המלכה הפכה להיות אשת סודו ויועצו האישי וכל חוק וכל החלטה הקשורה בממלכה נועץ הוא בה.

והמסר? אם רוצים אתם לשנות מישהו, אין טעם להגיד לו עשה כך או כך, אלא בדקו בתוך עצמכם איך אתם נהגתם. כשתמצאו את הנקודה המשפיעה על עצם העניין, שנו משהו קטן בכם, אז הרשת שלכם תתחיל להתנועע בגלים גדולים יותר, ותשפיע על הסביבה, תזרים זרמים חדשים ותשנה ראשית אתכם, אחר כך את הסביבה ואפילו אפשר להשפיע כך על כל הממלכה.
קשה לשנות, כי רגילים למה שהיה, לפעמים מתביישים להתנהג אחרת, גם צריך לוותר על הנוחיות ועל המוכר. 
אך מה עוד אפשר לעשות? הרי יכולת הבחירה היא רק שלכם לעצמכם, אינכם יכולים לבחור עבור אחרים, ולכן אינכם יכולים אלא לשנות רק את עצמכם. כל שדרוש הוא מידה קטנה של אומץ לב, פעולה שונה ואמונה גדולה - שהשינוי יגיע. 

על הקשר שבין אותיות, מספרים, צבעים וצלילים

בין האותיות המרכיבות את המילים יש קשרים נפתלים ועבותים. חלק מן המילים יוצאות מגוף האדם ואברי הגוף קיבלו משמעות של פעלים ושמות. משמעות המלים נמצאת גם ברווח שבין האותיות המשאיר מקום למה שהיה שם ונמחק עם הזמן. כשהופכים והופכים בהן, המילים מאבדות משמעות והמשמעות היא הזיכרון שאנו נותנים בהן. אך בכל זאת בין המילים קשר מסובך ויפה שאינכם יודעים אותו תמיד.

שוב הופכת את והופכת כל אות ואות מחפשת סדר ומשמעות. ומגיעה את למן מבוי סתום ממנו ככל שאומרים שוב ושוב את המילים הופכות הן לחסרות כל פשר ובכל זאת את בתחושה כי נושאות הן סוד צופן עתיק יומין ממקום רחוק. ויש לך הרושם שיש בתוכן מקום לעוד מילים שנסתרות ברווחים שבסדר של האותיות.

ראי, הכול קשור בסוג אנרגיה שנושאת כל מילה ומילה, ושינוי הסדר והניקוד הופך כל מילה לשונה, כמו ה-DNA שלכם אשר יש לו מבנה פחות או יותר קבוע אך בכל זאת כל אחד מכם שונה זה מזה.

כך גם המילים, הן מין DNA של מעבר ממחשבה ליצירה, וקשורות הן בבריאת העולם. כי עד אשר אלוהים לא נתן למחשבתו מילים לא יכול היה לברוא שום דבר. ובהפכו את המחשבה לסדר של אותיות המעבירות סוג של אנרגיה, התקבלה היצירה. 

כך גם אצלכם בני האנוש, על מנת ליצור יש מאין עליכם תחילה לרצות ולהרגיש אחר כך לחשוב ולתכנן והתכנון והמחשבה נעשים על-ידי מילים שרצות בראש ,המתארות כל דבר. ועד שלא תמצאו את ההגדרה המתאימה לא תיתכן היצירה. וכל עוד ההגדרה אינה ברורה היצירה תהיה כזו.

הבורא הגדול נתן לבני האדם שלושה סוגי קודים אשר מגיעים ממקור אחד ויש באפשרותכם להשתמש בהם על מנת להעביר מחשבה, והם מילה, צליל וצבע. הצורה היא כבר נגזרת של הצליל והיות והעולם אינו רק תלת-ממדי נוסף הממד הרביעי הוא אלמנט הזמן. וכך באמצעות שילוב של אות וזמן צבע וזמן צליל וזמן או בחיבור של ארבעתם יש באפשרותכם להעביר מחשבה. לעתים המחשבה הזו היא היצירה, ולעתים היא רק שלב לקראת היצירה. ככל שיצירתכם קרובה יותר אל המקור היא בדרגה יותר גבוהה ולכן אנו אומרים כי שירה, ציור, סיפור, שיר, הם הקרובים ביותר לקוד האלוהי. וככל שהם רק שלב אל היצירה עצמה כמו תכנית לבניין, מתכון למאכל, מפה של מדינה, קרובים הם יותר לממד הארצי אשר יש בו אמנם יצירה אם כי היא כבר מסוג אחר.

ובכל זאת את עדיין רוצה לדעת מה מסתתר בין האותיות ומי קבע ששורש מסוים שייך דווקא לדבר מסוים ולא שורש אחר, ומי קבע את שמות הצבעים והצלילים ורוצה את לפענח את כתב הסתרים. עוד מוקדם עדיין לגלות לך זה הסוד, רק נאמר לך יקרה שסוד הוא בספירה העליונה מכולן זו שדרכה עובר האור הראשון, אולי נבאר ביום אחר.

גדול אור זה מאוד ויש להתכונן היטב לקראת העלייה בסולמות ההבנה. יודעים אנו כי את מאוד סקרנית אך ודאי ידעת את כבר כי סקרנות קשורה גם בסרק ויש לשלוט בה במידה הנכונה, למרות שיש בה קרן ואות. נאמר לך כעת כי כל מילה, צליל וצבע קשורים באנרגיה מסוימת וכי הקשר בין הצבע, הצליל והאות או המילה מקיף ורחב, ולכן את מוצאת את הקשרים בין המילה המתארת את הצבע לבין הצבע עצמו ובין הצליל או הטון של כל מילה או תו מוזקאלי לבין ההבעה שבו. והרבה מהקשרים הם כמו חוטים שקופים טוויים ברשת עדינה ונמצאים במרווחים שבין הסמלים הללו, אשר יוצרים כבר סמלים חדשים מהיררכיה יותר גבוהה.

וכך יודעת את כבר לבטח כי גם בהיררכיה זו שוב יש רווחים אשר מובילים גבוה יותר ובסופו של דבר הכל מתנקז אל האחד הגדול אשר חילק עצמו לרסיסים שמצאו ביטויים בתווים השונים.

ומכאן גם הקשר בין שפות שונות אשר לעתים צלילים דומים קשורים באותם הדברים.

זהו להפעם, חשבי על כך, נסי להבין שלא חשוב כעת פשר כל מילה ומילה אלא חשוב כי הכול מתחבר לסימן אחד גבוה למעלה, שם מהות הכול וכל המהות.

ולך נוכל לומר שאם תוכלי לשלב ביצירתך אות, צבע וצליל, או רק שניים מהם, יצירתך תתעלה ותגיע לרובד חדש בו רבדי המשמעויות יישאו אותך אל מקום חדש.

By my target 24 May, 2020
הערך הגימטרי של השורש ש-נ-ה הוא 355, ובסיכום המספרים ש-נ-ה שווה 13, שהם 4. הערכים הקשורים למספר 4 הם סדר, ארגון, מסגרת ברורה. המספר 4 גם קשור לבית, לאדמה, ל-4 עונות השנה, ל-4 רוחות השמיים. כל אלה יוצרים מחזוריות בטבע, מחזוריות בזמן, ומעניקים לנו תחושת בטחון. לשורש ש-נ-ה משמעות נוספת - חזר, למד, שינן. גם הוא מסתכם ל- 4. פעולות שינון, פעולות שחוזרות על עצמן וכל פעולות השגרה שלנו יוצרות גם הן תחושת בטחון, כי הן מגדירות מצבים ויוצרות סדר יום. ואכן, המספר 4 מסמל גם את כושר ההתמדה, העשייה, החריצות. שורש המילה שינוי , גם הוא ש-נ-ה , כשורש המילה שנה במשמעות משך הזמן של 12 חודשים, וכשורש המילה שנה במשמעות חזרה. אם אנחנו רוצים לעשות איזה שהוא שינוי, עלינו לעשות פעולה. חלק גדול מעשיית השינוי כרוך בעשיית פעולה פעם אחר פעם, ומחקרים מראים שבכדי שהרגלים חדשים יופנמו אצלנו ויושרשו בנו, עלינו לחזור על פעולת ההרגל החדש במשך לפחות 21 ימים. שינוי אינו נוצר מאליו – אלא בעשייה – כפי שהמספר 4 קשור לעשייה, לעבודה, להתמדה. בבסיס כל שינוי נדרשת קודם כל יוזמה, מוטיבציה, אומץ ואנרגיה – אלה מיוצגים בספרה 1 שבמספר 13. בנוסף, על מנת להשיג שינוי, עלינו לעשות משהו חדש, יצירתי, לחשוב מחשבה שעדיין לא חשבנו, או לעשות פעולה שהיא חדשה לנו, ולהשתדל להיות אופטימיים. כל אלה מיוצגים על ידי הספרה 3 במספר 13 – יצירתיות, אופטימיות, רעיון חדש, דמיון.
Share by: